Pressemeddelelse

Kirken lancerer "En Frelser er født" - julebudskabet

Video og materialer på nettet er fremstillet, så millioner kan se det

»Vi lever i en verden, hvor Guds kraft og indflydelse i vores hverdag bliver nedtonet og afvist, og hvor behovet for en frelser bliver ignoreret og tilmed afvist,« sagde ældste Dallin H. Oaks fra De Tolv Apostles Kvorum i decembernummeret af Kirkens tidsskrifter Ensign og New Era. »For dem, der er Herren Jesus Kristus hengiven, har der aldrig været mere brug for, at vi bekender vores tro på vor Frelser, både privat og offentligt.«

En to-minutters video kan ses (fra søndag den 29. november 2015) på christmas.mormon.org og på app’en Evangelisk bibliotek. Videoen viser børn på steder rundt om i verden, herunder Israel, Los Angeles New York og Utah, som citerer Esajas (se Esajas 9:5 og Händels Messias) og giver udtryk for deres personlige tro på Jesus Kristus.

Hjemmesiden og videoen er tilgængelig på 29 sprog: Albansk, armensk, cebuano, dansk, engelsk, finsk, fransk, græsk, hollandsk, indonesisk, italiensk, japansk, kinesisk, koreansk, kroatisk, lettisk, norsk, polsk, portugisisk, rumænsk, russisk, spansk, svensk, tagalog, thai, tjekkisk, tysk, ukrainsk og ungarsk.

Besøgende på hjemmesiden christmas.mormon.org kan dele indhold med Lindsey Stirling, David Archuleta, skuespillere fra tv-serien Studio C og andre kendte fra de sociale medier. Desuden har hjemmesiden også en ny animeret video med titlen »Forestil dig en verden uden en frelser« og en infograf.

Indhold, der kan deles, lægges ud på de sociale mediesider for Mormon.org, herunder Facebook, Twitter, YouTube, Google+ og Instagram. 25 animerede GIF-billeder, der kan bruges til nedtælling til jul, er også tilgængelige til at blive delt på de sociale medier. De, der deler indhold på nettet, opfordres til at bruge hashtagget #ASaviorIsBorn.

I New York City kan gæster på Times Square se billboards og videotavler med julebudskaber på prominente placeringer samt på toppen af 400 taxier, der kører rundt i byen. Kirken vil også promovere juleinitiativet på YouTube i Argentina, Brasilien og Mexico den 10. december.

Offentligheden kan også se billboards i Salt Lake City og St. George i Utah, Idaho Falls i Idaho, Los Angeles i Californien og i Mexico City.

Kirkens besøgscentre i USA, Mexico City, Hyde Park i London, ved templet i London og ved templet i Hamilton i New Zealand har alle udstillinger med »En frelser er født«, hvor besøgende kan se videoen i juletiden.

 

Det månedlange juleinitiativ er organiseret af Kirkens Missionsafdelingen. Missionærer uddeler uddelingskort på 29 sprog. Kirkens ledere håber, at initiativet vil skabe mange undervisningsmuligheder for fuldtidsmissionærerne.

»I denne juletid vil vi få mange muligheder for at fortælle om vores tro på ham til venner og naboer, kollegaer og bekendte,« tilføjede ældste Oaks. »Jeg håber, af vi benytter disse lejligheder til at udtrykke vores kærlighed til ham, til at bære vores vidnesbyrd om hans guddommelige mission og til at forny vores ønske om at tjene ham.«

Dette nye initiativ bygger videre på Kirkens tidligere jule- og påskekampagner, der er blevet set af millioner af mennesker verden over. Kirken lancerede sit første påskeinitiativ i 2014 med en ugelang kampagne, der hed »På grund af ham«. I december 2014 omfattede et månedlangt juleinitiativ en video med titlen »Han er gaven«, som blev set ca. 34 millioner gange. Videoen til påskeinitiativet i 2015 »Fordi han lever« blev set næsten 30 millioner gange.

Retningslinjer vedrørende omtale:Når der skrives om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, vær da venlig at bruge Kirkens fulde navn i den første henvisning. Se yderligere information om brugen af Kirkens navn i vore retningslinjer på internettet. »Retningslinjer.