Newsroom
Nyhed

Kirken lancerer mediekampagne i Storbritannien og Irland

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har lanceret en mediekampagne med sloganet »I'm a Mormon« (Jeg er mormon, red.) i Storbritannien og Irland.

»Der er lige nu stor interesse for mormoner i Storbritannien og Irland,« sagde kirkeleder ældste Clifford Hebertson. »Folk stiller spørgsmål om, hvem mormonerne er, og når folk stiller spørgsmål, ønsker vi at være her for at give dem svarene på, hvordan og hvorfor vi følger Jesus Kristus.«

»I'm a Mormon«-reklamerne kørte først i udvalgte byer i USA i 2010. En kampagne lig den, der nu køres i London, kørte på på Times Square i New York City i 2011.

I London vil 250 dobbeltdækker-busser køre med reklamer i de næste fire uger, ligesom de også vil findes på Charing Cross' hovedstation og andre stationer i undergrunden. Over resten af Storbritannien og Irland vil kampagnen fokusere på internettet, hvor »I'm a Mormon«-reklamerne vil blive vist indtil slutningen af 2013.

Kampagnen er baseret på den præmis, at folk bedst kan komme til at kende og forstå Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige ved at lære Kirkens medlemmer at kende.

Der er samlet mere end 188.000 medlemmer af Kirken i Storbritannien og Irland. Kirkens historie i landet strækker sig tilbage til 1837, da missionærerne først ankom til England.

Lær mere om kampagnen på Kirkens pressesite for Storbritannien.

Retningslinjer vedrørende omtale:Når der skrives om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, vær da venlig at bruge Kirkens fulde navn i den første henvisning. Se yderligere information om brugen af Kirkens navn i vore retningslinjer på internettet. »Retningslinjer.